hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کهگیلویه و بویراحمد| کاهش آمار طلاق در استان

کهگیلویه و بویراحمد| کاهش آمار طلاق در استان

آمارهای سازمان ثبت و احوال نشان می‌دهد که از سال ۹۰ تا ۹۵ رتبه این استان در بحث طلاق از رتبه ۲۳ کشور به رتبه ۱۶ رسیده است. براساس این آمارها، بیشتر طلاق‌ها در این استان در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد ضمن اینکه تحصیلات ۳۱ درصد افرادی که از همسر خود جدا می‌شوند زیر دیپلم است.

پس از چند سال که آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد رو به فزونی می‌رفت و کارشناسان و مسئولان را بشدت نگران کرده بود آمار سال جاری برخلاف پیش‌بینی‌ها از کاهش تعداد طلاق در این استان خبر داد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان طلاق در سال جاری در این استان نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی شمار ازدواج هم در این مدت 6 درصد کم شده است.

 سعید محوری افزود که پنج هزار و 460 واقعه ازدواج در سال جاری در استان ثبت‌شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 6 درصد کاهش‌یافته است.

او گفت: در سال جاری یک هزار و 978 واقعه طلاق در این استان ثبت‌شده که کاهش 10 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

محوری با اشاره به ورود و تشکیل یک هزار و 403 فقره پرونده به دفاتر ثبتی، افزود: از این تعداد یک هزار و 207 فقره آن با صدور رأی لازم مختومه شد.

او افزود: 18 هزار و 261 سند مالکیت نیز در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد صادرشده است.

محوری وصول مطالبات بانکی را یکی دیگر از وظایف این اداره برشمرد و گفت: در سال جاری سه هزار و 730 میلیارد ریال از مطالبات بانکی استان وصول‌شده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد